V súčasnosti zohráva vizuálna identita čoraz dôležitejšiu úlohu v komunikácii miest so svojimi obyvateľmi aj návštevníkmi. Silná a jednotná vizuálna komunikácia nie je len estetickým prvkom, ale aj nástrojom na budovanie značky, identity a vzťahu s verejnosťou. Nové logá a vizuálne prvky pomáhajú mestám zdôrazniť ich charakter, históriu aj súčasné ambície. Toto všetko si uvedomuje aj Sereď, ktorá pred pár dňami predstavila okrem nového loga aj celý vizuál mesta.
„Konečne! Konečne aj mesto Sereď má modernú grafiku, s ktorou bude môcť rozpoznateľne komunikovať cez všetky naše komunikačné kanály. Myslím, že osloví nielen mladšie generácie. V dnešnej dobe zahltenej množstvom informácií je veľmi dôležité, aby sa mesto prezentovalo vizuálne jednotne,“ vysvetlil primátor Ondrej Kurbel.
V novej dynamickej a zrozumiteľnej vizuálnej identite je zakódovaný príbeh. Pri jej tvorbe sa mesto zaujímalo o názor obyvateľov, pýtalo sa ako Sereď vnímajú, čo považujú za jej dominanty a čo by sa podľa nich malo v komunikácii zdôrazniť. „Práve získané názory a spätná väzba od množstva ľudí sa stali podkladom pre tvorbu loga,“ hovorí Kurbel. Dodáva, že v dotazníkoch sa najviac opakoval fenomén vody v kontakte mesta, história, jedinečnosť a originalita.
Základ tvorí nápis Sereď a tri horizontálne pruhy vychádzajúce z mestskej zástavy. Ich tvar je upravený do vlnoviek, aby symbolizovali Váh, ale aj zástavu vejúcu vo vetre, zvlnené je aj písmeno e v nápise. Nad písmenom d sa nachádza bodka, ktorá nahradila mäkčeň. Symbolizuje miesto, kde sa cesty historicky stretli, a tak vzniklo stredoveké osídlenie, na základoch ktorého Sereď stojí. Tiež je symbolom tvrdého nárečia. Celé logo je v červenej farbe, odvodenej z mestského erbu.
Zdroj: Facebook/Mesto Sereď
„Erb mesta ostáva nemenný a naďalej bude s patričnou úctou prítomný v komunikácii na miestach, ktoré to vyžadujú. Erb mesta je neoddeliteľnou súčasťou histórie Serede a symbolizuje naše dedičstvo. Nová vizuálna komunikácia mesta bude jeho vkusným doplnkom,“ dodáva Kurbel.
Vizuálnu identitu vytvoril tím z kreatívneho štúdia Cukru production vedený Martinou Slovákovou. Ten okrem statickej časti pripravil aj animovanú verziu vizuálnej identity, ktorá v skratke vysvetlí význam jednotlivých prvkov.
„V prvom rade chcem oceniť čas a priestor, ktorý sa na diskusiu ohľadom novej komunikácie vytvoril. Je málo klientov, ktorí si uvedomujú, ako dôležitá je prípravná fáza a nepodcenia ju. Sereď bola ukážkovým príkladom. Na prvý pohľad jednoduché zadanie, malé mesto. Bola som nadšená z prístupu, ktorý zvolil pán Kurbel a jeho tím. Bolo úžasné oprieť sa o názory a pocity skutočných obyvateľov a mať tak priestor na diskusiu a nechať dozrieť navrhnuté cesty pred finálnou voľbou,” hovorí Slováková.