Poľská sieť supermarketov Biedronka čoskoro zavíta aj na slovenský trh. Prvých zákazníkov uvítajú už v nasledovných mesiacoch. U našich susedov je reťazec známy najmä pre svoje nízke ceny. Otázkou však ostáva, či bude poľský reťazec predávať aj slovenské výrobky.
Podľa zistení Aktualít firma s domácimi výrobcami rokuje a aspoň časť výrobkov by mala pochádzať priamo zo Slovenska. V Poľskú domáci sortiment (poľský) tvorí až 93 % tovaru. U nás chce stratégiu zmeniť a ponúknuť aj slovenské produkty. Osvedčilo sa jej to v Portugalsku, kde predajňu už má.
S Biedronkou má rokovať aj výrobca obľúbeného československého nápoja Kofola. U nás ju vyrábajú v Rajeckej Lesnej. Rokuje s nimi aj známy výrobca sladkostí Sedita. „V súvislosti so vstupom reťazca Biedronka na Slovensko prebehli medzi našou spoločnosťou a so zástupcami Jeronimo Martins zatiaľ len úvodné rokovania, a preto sa zatiaľ bližšie nebudeme k priebehu rokovania vyjadrovať,“ povedala pre Aktuality riaditeľka divízie obchodu Ľubica Kucserová.
S poľským reťazcom rokuje aj Namex, výrobca chrumiek, lupienok, arašidov či cestovín či spoločnosť Alfia Bio (Lunter). Tá s Biedronkou už spolupracuje na iných trhoch. „So spoločnosťou Jeronimo Martins máme dlhodobo veľmi úspešnú a pozitívnu spoluprácu na viacerých trhoch. V súčasnosti aktívne rokujeme o rozšírení našej prítomnosti na slovenskom trhu a tešíme sa, že budeme spolupracovať v rodisku značky Lunter,“ potvrdila pre Aktuality.sk obchodná riaditeľka Lunter brand Zuzana Aksamít Jahnová.
Na dobrej ceste sú aj rokovania so Savenciou Fromage & Dairy SK, ktorá vyrába syrové výrobky Liptov. V Biedronke by mali zákazníci nájsť ich najpredávanejšie produkty. Aj napriek záujmu zo strany firmy v Biedronke nebude predávať spoločnosť Oravan. Spoluprácu Biedronka zrejme nebude mať ani s najväčším spracovateľom hydiny, firmou Agrofert.