Pročínska politika štvrtej vlády Roberta Fica, ktorý sa nedávno vrátil z pompéznej návštevy Číny, vzbudzuje obavy odborníkov. Tí upozorňujú na možné riziká, ako sú zvyšovanie štátneho dlhu či strata strategického majetku, čo sú negatívne skúsenosti viacerých krajín, ktoré zverili rozsiahle infraštruktúrne projekty čínskym firmám, uvádza Denník N.
Hoci Slovensko v minulosti nezohrávalo významnú úlohu na čínskom trhu a tamojší obchod ostával obmedzený, nový kurz vlády by mohol priniesť zmenu. Kroky voči Číne by mohli pomôcť jednej z domácich automobiliek získať nový výrobný projekt, čo by mohlo mať pozitívny ekonomický dopad, ale zároveň priniesť aj nové výzvy.
Spoločný podnik koncernu Stellantis a čínskej automobilky Leapmotor zvažuje zmenu pôvodných plánov na výrobu nového SUV modelu Leapmotor B10. Namiesto pôvodne zamýšľaného Poľska sa ako potenciálne lokality pre výrobu spomínajú závody Stellantisu v nemeckom Eisenachu a v Trnave.
Čínsko-francúzsky podnik upravil svoje plány krátko po tom, ako čínska vláda odporučila domácim automobilkám, aby pozastavili nové veľké investície v európskych štátoch, ktoré podporili zavedenie dodatočných ciel na čínske elektromobily. Zatiaľ čo Poľsko tieto clá podporuje, Slovensko a Nemecko nie.
Ak trnavská automobilka skutočne získa túto novú výrobu, pôjde o jej úplne prvý model pochádzajúci spoza hraníc Európy. Doposiaľ sa sústredila výhradne na produkciu francúzskych značiek Peugeot a Citroën, pričom len nedávno rozšírila svoje portfólio o menšie SUV nemeckej značky Opel – konkrétne model Opel Frontera.
Pozrite si vizuál nového SUV modelu Leapmotor B10 v albume.