Obyvatelia Skalice sú v poslednom období znepokojení kvalitou vody v ich domácnostiach. V komunitnej skupine na daný problém poukázal jeden z miestnych obyvateľov Jozef. Pred pár dňami, ako zvyčajne, vyčistil sitká vo vodovodných batériách. Na ďalší deň ho čakalo nemilé prekvapenie, našiel v nich neznáme častice, pričom nejde o kov z potrubia. Svoj nález poslal Bratislavskej vodárenskej spoločnosti (BVS), zaujíma ho však, či sa s niečím podobným stretli aj ostatní občania.
Na reakciu nemusel dlho čakať, onedlho sa ozvalo viacero nespokojných Skaličanov. Aj napriek tomu, že vodovodné kohútiky čistia každý týždeň, k ničomu to nevedie. Niektoré domácnosti v dôsledku toho zaznamenali už aj škody na svojom majetku. Ako tvrdí pani Ivana, páková vodovodná batéria u nich doma kvôli nevysvetliteľnému znečisteniu prestala fungovať. Podobne to bolo aj v jednom z bytových domov, kde sa im zas po výmene vodomeru ucpali potrubia na celom poschodí.
Okrem toho sa obyvatelia sťažujú aj na chuť, vôňu a sfarbenie vody. Mnohí z nich musia mať po ruke fľašu s pitnou vodou, pretože tá z kohútika má žltú farbu. V prípade, že má normálne sfarbenie, naopak, chutí po chlóre a cítiť z nej železo.
Bratislavskú vodárenskú spoločnosť kontaktoval aj Ondrej. Doposiaľ však nikto k nemu neprišiel domov odobrať vzorku vody. Údajne majú na to zo zákona mesiac, ale ako tvrdí, o niekoľko dní daná doba už prejde.
„My sme mali na Lúčkach veľmi kalnú vodu, o tvrdosti ani nehovorím. Volal som im asi päťkrát a zrušili ma s tým, že oni žiadnu poruchu nemajú hlásenú a zložili,“ pridal sa k diskusii Michal.
„Doteraz sme mali studňu, ale v živote nám taká hnusná voda netiekla ako teraz,“ uviedla na margo toho Zuzana.
Ohľadom danej problematiky sme kontaktovali mesto Skalica a Bratislavskú vodárenskú spoločnosť. „Za rok 2024 sme v rámci Skalice zaznamenali 10 individuálnych reklamácií na kvalitu vody, pričom nie je možné ich vzájomne prepojiť časovo alebo geograficky. To znamená, že medzi nimi nie je žiadny identifikovateľný súvis. BVS používa na kontrolu kvality vody online analyzátory, ktoré neustále monitorujú kvalitu vody, a tiež testovanie v akreditovanom laboratóriu,“ uviedol Mgr. Matúš Stračiak, PhD., hovorca BVS.
Z ich skúseností veľká väčšina reklamácií súvisí s možnou nedostatočnou údržbou domových rozvodov v prípade bytových domov, v malom počte s odstraňovaním poruchy a následným preplachom potrubia. Vo viacerých prípadoch identifikovali aj zámenu kvality pitnej (studenej) vody a teplej úžitkovej vody. Teplú úžitkovú vodu BVS nedodáva.V ostatnom období zaznamenali diskusie o tejto téme na sociálnych sieťach. Proaktívne tak oslovili občanov, aby ich kontaktovali so svojimi reklamáciami alebo akýmikoľvek pripomienkami tak, aby k tejto veci vedeli pristúpiť koncepčne. Po tejto verejnej výzve ich kontaktoval len jeden zákazník.
„Prosíme preto našich zákazníkov, ktorí identifikovali akékoľvek pochybnosti o kvalite dodávanej služby, aby nás bezodkladne kontaktovali prostredníctvom poruchového dispečingu,“ dodal Stračiak.