S chladnejším počasím prichádzajú na rad tvrdé zbrane v podobe vitamínov pre podporu imunity. Niektorí z nás si nakúpia zásobu v lekárni, no niektorí obľubujú vitamíny v podobe čerstvého ovocia či zeleniny. V nákupných reťazcoch posledné roky môžeme natrafiť na exotické ovocie, ktoré láka nakupujúcich vyskúšať ho aspoň raz.
S nepríjemnou situáciou sa však stretla pani z piešťanskej predajne Billa. „Dobrý večer…mala som chuť na pomelo… dovoz z Číny - kúpené v Bille Piešťany… s potravinami je to stále horšie… z tohto sa nedalo nič zjesť,“ opisuje svoje sklamanie prispievateľka na stránke Nekŕmte nás odpadom.
Ivonka píše, že minulý týždeň vyhodila celý ananás. Kúpila ho síce inde, avšak bol nedozretý a keby ho nechala ešte pár dni postáť, tak by už zhnil. Ďalšia komentujúca sa riadi jednou zásadou. „Zásada: Nekupujte exotické somariny! Papája, mango a už aj ananás je hnusný. Oberajú to všetko zelené, nezrelé a keď to príde, nedozreje to, len to hnije a stráca obsah vody. Sladkosť to nemá, slniečko tomu nedopriali, aby to malo prirodzenú sladkú chuť. Stačí pozrieť na banány, zelené a hnusné ako surový zemiak posledné roky. Treba jesť naše ovocie z našich oblasti!“
Ďalší používateľ sa riadi pri nákupe ovocia a zeleniny podľa vonkajšej šupky, pachu a hmatu. Na základe toho dokáže určiť približnú kvalitu a potom pozerá aj krajinu pôvodu. U niektorého ovocia prihliada aj na sezónu. „Ak sú jahody v zime, nemôžu byť ako ráno natrhané. Jablká sú voskované. Majú 8 druhov a nepozerám na cenu. Beriem podľa kvality. Šiel som na uhorky a papriky a mali len také scvrknuté čudá, tak som nevzal nič. Všímam si nekvalitné veci. Som moc vyberavý,“ uvádza Tonči.
Milovníčka pomela Lucia si nepamätá, kedy si na pomele skutočne pochutila. Konštatuje, že len veľmi málo z toho, čo jedla, bolo skutočne chutných. Pre tých, ktorí nemajú problém za potravinami cestovať, má jedna z používateliek skvelý tip. „Ak máte čas a chcete naozaj dobré pomelo, treba ísť do Poľska. Mamina odtiaľ vždy donesie skvele voňavé a šťavnaté pomelo, ale je skôr ružové ako biele. Aj keď chápem, že ľudia zo západného Slovenska to majú ďaleko.. my z Oravy chodíme, máme to blízko.“
Viacerí priaznivci stránky sa zhodujú v názore, že v takomto prípade bolo možné ísť reklamovať tovar. Má to však dve strany, pretože pracovníci danej predajne s potravinami do dodávaného tovaru nevidia, preto v tomto prípade nie je ich vina, že takéto pomelo predali zákazníčke. Viacero ľudí sa však zhodlo v tom, že v Bille im takéto ovocie nemali problém vziať na reklamáciu.
„Pre reklamácie tovarov v predajniach BILLA máme nastavený veľmi transparentný a zákazníctvu mimoriadne ústretový prístup. Služba GARANCIA KVALITY nás zaväzuje, že v prípade, ak nebude zákazníčka alebo zákazník spokojní s kvalitou zakúpeného tovaru, môžete tovar v danej predajni, do 7 dní vrátiť a my jej/mu vrátime peniaze. Je potrebné, aby sa zákazníčka alebo zákazník preukázal bločkom. Reklamačný poriadok BILLA je voľne prístupný v každej predajni, ako aj na webovej stránke BILLA a kolegyne a kolegovia v predajniach budú určite zákazníctvu nápomocní,“ uviedol hovorca spoločnosti Billa Marek Kravjar.
Dodal, že ovocie, ktoré je na obrázku, je plod Citrónovníka obrovského, známy aj ako šedok, pompel alebo
pomelo. Tak, ako aj iné citrusy, aj Citrónovník obrovský môže mať pri rôznych odrodách rôznu hrúbku
kôry. Vplýva na to aj lokalita, kde sa pestuje, či dostatok alebo nedostatok vody.