Trať Bratislava – Dunajská Streda – Komárno patrí medzi najväčšie priority slovenskej železnice. Je však v zlom stave – stále je neopravená, jednokoľajná a neelektrifikovaná. Po roku 2010 na nej výrazne pribudli osobné vlaky vďaka súkromným dopravcom RegioJet a Leo Express. Zvýšil sa aj počet nákladných vlakov, ktoré smerujú do prekladiska firmy Metrans v Dunajskej Strede, informuje Denník N.
„Infraštruktúra na trati sa blíži k hranici životnosti. Chýbajú miesta na vyhýbanie sa vlakov, staničné koľaje sú krátke, na viacerých úsekoch je obmedzená rýchlosť,“ upozornili už pred tromi rokmi analytici z Útvaru hodnoty za peniaze.
Súčasné vedenie železníc tvrdí, že problém vyrieši. Plánuje aspoň čiastočnú modernizáciu trate, aby zvýšila jej kapacitu a zlepšila dopravu. Železnice Slovenskej republiky plánujú ešte tento rok pripraviť podklady na posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA). Stavebné práce by chceli začať v najbližších rokoch.
Prioritou je postaviť druhú koľaj medzi Bratislavou a Kvetoslavovom, čo je úsek, ktorý dlhodobo spôsobuje problémy v osobnej aj nákladnej doprave. Ideálny scenár počíta s predĺžením druhej koľaje až do Dunajskej Stredy, ktorá je od Bratislavy vzdialená 41 kilometrov. Takúto modernizáciu by chceli dokončiť do siedmich rokov.