Slovenský e-commerce sektor čelí ďalšiemu otrasu. Do vážnych finančných problémov sa dostala trenčianska firma FC ecom. Hoci nie je verejnosti veľmi známa, stojí za e-shopmi Factcool a Bezvasport, ktoré jej ročne vynášali cez 80 miliónov eur. Napriek vysokým tržbám už spoločnosť nedokáže splácať svoje záväzky a mieri do reštrukturalizácie, informuje o tom DenníkN.sk.
Okresný súd v Trenčíne potvrdil, že FC ecom vstupuje do reštrukturalizačného konania na vlastnú žiadosť. Proces má ukázať, či firma dokáže pripraviť plán, ktorý veriteľom vráti aspoň polovicu pohľadávok a zároveň jej umožní pokračovať alebo bude nasledovať konkurz.
Firma zamestnáva približne 150 ľudí a nemá žiadne dlhy voči štátu, dane ani odvody neostali nezaplatené. Problémy má však zrejme voči súkromným partnerom, ktorí budú teraz rozhodovať o jej ďalšom osude. Ak schvália reštrukturalizáciu, FC ecom môže dostať druhú šancu. V opačnom prípade bude nasledovať rozpredaj majetku, tak ako sa to stalo v minulosti iným firmám s eshopmi.
FC ecom sa presadil najmä vďaka predaju známych značiek ako Gap, Calvin Klein, Under Armour, Geox či Trendyol. Zákazníkom ponúkal aj vlastnú značku Frogies. E-shopy Factcool a Bezvasport sa vyznačovali širokou ponukou a zľavovými akciami. Ani to však nestačilo na udržanie stability.
Situácia FC ecom ukazuje širší trend v slovenskom online podnikaní, kde problémy postihli viacero silných značiek. Rýchly rast a tlak na nízke ceny spôsobujú viacerým podnikom ťažkosti. FC ecom sa tak stáva ďalšou obeťou napätého trhu.